Uz klientu vērsts universālais dizains tūrismā. ATTĒLU UN GRAFIKU IZMANTOŠANA


Uz klientu vērsts universālais dizains tūrismā 
4 iemesli kāpēc vērts lasīt tālāk! 
Turpmāk varēsiet: 

1. Izvērtēt savu rakstisko komunikāciju, lai nodrošinātu, ka jūsu sniegtā informācija ir saprotama un viegli izlasāma jūsu klientiem. 
2. Piesaistīt plašāku klientu loku, izmantojot rakstisko komunikāciju. 
3. Nodrošināt labāku klientu apkalpošanu. 
4. Attīstīt jaunu komunikāciju ar klientiem. 

Universālā dizaina mērķis ir padarīt dzīvi vienkāršāku ikvienam, veidojot produktus, pakalpojumus un komunikāciju daudz pieejamāku pēc iespējas plašākam cilvēku lokam. 

Šeit jūs uzzināsiet praktiskus padomus, kas var tikt pielietoti jūsu biznesā, un tas no jums neprasīs papildus izdevumus. 

Rakstiskā komunikācija 
ATTĒLU UN GRAFIKU IZMANTOŠANA 

1. Izmantojiet tādus attēlus un grafikus, kas ir atbilstoši tekstam. Attēlam vai nu jāpapildina rakstītais teksts vai jāpaspilgtina teksta nozīme. Attēli īpaši noderīgi ir cilvēkiem, kuriem ir grūtības lasīt (piemēram, disleksija), cilvēkiem, kuriem konkrētā valoda nav dzimtā valoda, kā arī personām ar intelektuālo invaliditāti. 

Daži padomi, izmantojot tekstu papildināšanu ar attēliem: 

- Izvietojiet attēlu vai grafiku tuvu tekstam, uz ko tas attiecas. 
- Pārliecinieties, ka attēls vai grafiks paskaidro vai papildina teksta saturu. 
- Izvairieties lietot attēlus kā teksta fonu. Tas padara tekstu grūtāk izlasāmu. Tomēr, ja attēls ir vienas krāsas, piemēram, skaidras debesis, uz šāda attēla tekstu izlasīt nebūs grūtības. Svarīgākais ir pārliecināties, ka attēls zem teksta netraucē lasīt. 
- Izmantojiet attēlus un grafikus ar skaidrām kontūrām un labu krāsu izšķirtspēju. - Neaizklājiet vienu bildi ar otru. 
- Izvairieties no attēliem un grafikiem, kas satur pārāk daudz informācijas. 
- Atcerieties par saviem klientiem. Daži cilvēki var neatpazīt grafikus un nezināt, kā tie lasāmi. 
- Grafikos izceliet svarīgākos faktus un skaitļus. 
- Paskaidrojošo tekstu novietojiet tuvu, bet atsevišķi no grafika.  
2. Pārliecinieties vai ir pietiekams kontrasts starp teksta un fona krāsām
Visiem dokumentiem, sākot no vēstulēm un ēdienkartēm līdz brošūrām un atskaitēm, ir svarīgi pievērst uzmanību krāsai, kādu izmantojat tekstam un fonam. No izvēlētajām krāsām būs atkarīgs tas, cik viegli būs izlasāma konkrētā informācija. 

Daži padomi par krāsu kontrastu: 

- Pārliecinieties, ka starp teksta un fona krāsām ir liels kontrasts. 
- Ja rakstāt ar baltiem burtiem, fona krāsai ir jābūt pietiekami tumšai, lai nodrošinātu atbilstošu kontrastu. Vislabāko kontrastu var panākt, izmantojot ļoti tumšas un blāvas krāsas. 
- Balts vai krēmkrāsas papīrs nodrošina teksta vieglu lasāmību. 
- Izvairieties kombinēt zilu un dzeltenu krāsu, kā arī zaļu un sarkanu krāsu, jo šādas krāsas cilvēkiem ar krāsu aklumu ir grūti atšķirt. (Par krāsu aklumu un krāsu universālo dizainu lasiet šeit saite uz rakstu) 
- Balts teksts uz melna fona izskatās mazāks, tāpēc būtu jāpalielina burtu lielums. 
- Izvairieties novietot tekstu uz attēla vai rakstaina, ornamentiem pilna fona, jo tas padara tekstu grūti lasāmu.